میزگرد چالش های ارتباطات در صنعت خودرو(3)
صنعت خودروسازی نقطه عطف توسعه اقتصادی
قائم مقام شرکت مهرکارم پارس گفت: رشد صنعت خودروسازی در کشورهای توسعه یافته عاملی برای پیشرفت اقتصادی این کشورها به حساب می آید و ما نیز باید از تجربیات موفق آنها استفاده کنیم.
به گزارش خبرنگار خودروکار، عبدالله بابایی، در میزگرد چالش های ارتباطات در صنعت خودرو و آیین رونمایی از سایت تخصصی خودروکار اظهار کرد: رسانه به عنوان بخش اصلی و ابزاری برای رشد صنعت خودرو به حساب می آید که باید به آنها سوژه مناسب داده شود، در غیر این صورت رسانه ها به دنبال اخباری خواهند رفت که برای این صنعت هزینه خواهد داشت.
او در ادامه بیان کرد: صنعت خودرو نزدیک به دو دهه است که در کشور مشغول به کار شده و متاسفانه حاشیه های زیادی را به خود دیده است و در این میان سایه سیاست نیز بر روی عملکرد این صنعت بی تاثیر نبوده است. ولی با تمام فراز و نشیب ها، خیز خوبی به ویژه در بحث محصولات داشته است.
بابایی افزود: جهانیان به دلیل اطلاع رسانی مناسب، انتخاب آگاهانه تری دارند و بر اساس آن انتظاراتشان افزایش می یابد.
این کارشناس صنعت خودرو، فضای حاکم بر رسانه ها را به دو دسته تقسیم و بیان کرد: نقدها یا چالش های موجود در سطح جامعه است یا برای از میان برداشتن گروه یا افراد خاصی است که متاسفانه دسته دوم بیشتر مشاهده می شود.
بابایی خاطرنشان کرد: تجربه کشورهای توسعه یافته نشان می دهد پیشرفت آنها در گرو توسعه صنعت خودروسازیشان بوده است. در کشور ما نیز شروع خوبی داشتیم، در بحث قطعات و محصولات پیشرفت چشم گیری صورت گرفت ولی در مسیر با مشکل روبه رو شد.
او در توضیح مشکلات موجود گفت: استفاده ابزاری از صنعت خودرو برای مطرح شدن افراد در جامعه و وجود برخی از نقدهای غیر منصفانه که مشابه از بین بردن ریشه های این صنعت در داخل کشور است، از جمله مشکلات این صنف به حساب می آید.
بابایی اظهار کرد: استفاده از امکانات کشورهای دیگر در این صنعت باعث سرعت بخشیدن به توسعه صنعت خودرو داخل کشور می شود، نباید فعالیت خود را از صفر و اختراع آغاز کنیم. از همین رو تا زمانی که ارتباطات با کشورهای دیگر قطع است نمی توانیم شاهد ارتقا در محصولات تولیدی خود باشیم .
انتهای پیام/